13 oktober 2010

Lilla fågel flyg

Igår kväll när jag och Elliot kom hem hittade vi en död fågel på altanen. Jag förmodar att den kommit i en hiskelig fart och flugit rakt in i fönstret. Det såg ut som om den sov väldigt fridfullt. Elliot framförallt var övertygad om att den bara sov. Jag försökte förklara att den inte kommer att vakna igen men jag anar att han är lite för liten för att förstå. Han menade att det var alldeles för kallt där på altanen så om vi flyttade ut fågeln i gräset, där det är mycket varmare, så vaknar den nog och flyger iväg.
Så vi la den i gräset.

Jag funderade en del igårkväll på hur vi skulle göra, om det skulle få bli en liten begravning i eftermiddag eller om den ska få ha flugit iväg efter en sovstund i det varma gräset.
Jag tror att vi låter den flyga.


Vi lät den flyga och han ser den överallt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar