22 augusti 2011

Återblick

Sommaren försvann och jag med den. Har inte haft varken tid eller lust att sitta vid datorn. Men nu när vardagen är åter så känns det lite lättare att sitta med datorn i knät. Även om sommaren i skåne har bjudit på ganska mycket regn och molniga dagar så har vi kunnat hitta på en hel del.
Jag och Elliot hade fyra härliga veckor tillsammans och Kalle lyckades vara ledig ett par dagar så familjen fick lite tid tillsammans.

Tosselilla Sommarland, Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld, Folkets Park i Malmö, Sofiero Slott i Helsingborg, Zoo i Köpenhamn, festival för vuxna och lokal vinprovning är bara några att nämna. Sen har goss fyllt 4år och kalaset med stort K gick av stapeln i lördags.

Jag är nöjd med sommaren även om jag saknar varma sommarkvällar och lata dagar på stranden. Men, än är det inte försent med en sista minuten. Eller hur?


Bada i klorerad fontän i Folkets Park i Malmö.



Vila efter lunch på Green Mango på Möllan i Malmö.



Säga hej till Emils grisekno i katthult.


Kolla in Emils mästerverk.


Plocka svamp en molnig dag.


Leka lejon på Zoo i Köpenhamn.


Kolla på isbjörn.



Leka kapten på Jockes båt.


Vuxentid på lokal vingård.


Fylla 4 och bli frukostfirad.


Sommaren har som sagt bjudit på en hel del. Jag är nöjd. Sista sommaren som 29år slutade med en handfull dagar på stranden. Kanske, kanske får jag fira hösten som nybliven 30åring på någon varm strand. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar