10 september 2011

Platanias

-And you sir, have the very best room.
Ibland undrar man varför rummen med altan som ansluter direkt på stranden sparas till sista-minuten-resenärer. Men tack farbrorn i receptionen.

Jag vaknar av vågbruset och mummel från restaurangen. Frukosten är serverad. Min båda killar är på fiskeäventyr. Tänk att jag ser havet från sängen.

Resan hit gick fint. Vi flög 07.00 från Sturup vilket innebar att vi fick åka hemifrån vid 03.30. Även om vi fick hela dagen här, vi var ju framme vid lunch, så var vi helt slut och orkade inte mycket. Dag 3. Jag kan tänka mig att denna blir som alla andra. Bada, sola, äta, vila. Och ja. Nån slags semestertrots har trätt i kraft så det blir en hel del app app app och förhandlande. Äta är totalt ointressant. Tålamodet prövas i 32gr värme. Det går sådär.

Nu kaffe och croissant innan huliganerna kommer tillbaka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar