23 februari 2011

Mackor.

Frukosten är det svåraste målet för mig på hela dagen. Det har det varit länge. Jag åt aldrig frukost hemma under skoltiden heller. Jag tog med eller köpte nån macka på rasten eller väntade till lunchen. Inte vidare bra det där, det är jag ju helt klart medveten om. Men det smakar helt enkelt inte bra alls sådär tidigt.
På semestern blev frukosten tillslut lite enformig. Det är ju sjukt gott med färsk frukt, en kopp kaffe och en croassient. Men inte varje dag. Där fanns heller inga alternativ till det vita brödet och ingen yoghurt.

Jag fick innan vi åkte nys om lite olika nyttiga shakes och har denna veckan testat en av dom. Jag lägger allt i en shake och tar med till jobbet, här mixar jag sen allt med en stavmixer. Så hmm..jag äter ju fortfarande inget förrän vid niosnåret men jag äter något bra i alla fall. Och inga mackor. Heja mig ;)

Prova!

1 banan
1 dl frysta hallon
1dl frysta spenattärningar
1 msk jordnötssmör
vaniljyoghurt och mjölk efter smak och konsistens

Jag brukar få till ungefär 4dl färdig shake. Lovely!

1 kommentar: