25 januari 2011

Ärlighet

Barn är ju verkligen underbara. Men kanske liite liite för ärliga ibland. När vi hade packat ihop oss på förskolan igår och var påväg ut genom dörren säger Elliot högt och tydligt:
-Mamma, den mamman där är tjock. Varför är hon det?
Otroligt pinsamt. Och han gav sig inte. Han fortsatte fråga varför och undrade sen hur mycket man skulle äta för att bli så tjock. Ja jisses.

Planeringen är i full gång nu inför resan. Resornas Ullared. Thailand. Men jag tror att det kan bli hur bra som helst. Sköterskan på vårdcentralen som gav mig den andra sprutan Twinrix av tre lyckades dock sätta den i en sena i armen istället för i muskeln. Tack för det. Men AJ. Jag har fortfarande ont nu tre veckor senare. Har det inte försvunnit tills vi kommer hem ska läkaren lägga en bedövningsspruta i senan. En spruta extra, javisst.



Såhär firade jag och Elliot fredag. Han med popcorn och ett glas saft och jag med ett glas rött. Pomos Piano är tillbaka och vi är lika lyckliga båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar