2 januari 2011

Söndag

Nytt år hörrni. Nu är vi där. 2011 låter bra i mina öron. Nyårskvällen var en succé såklart. Det blev en och annan dry martini och champagnen flödade. Det kändes dagen efter. Måste nog säga att jag har gått på sparlåga även idag.
Men jag tog mig lite egentid. Kände att jag behövde andas utan att någon liten krabat hänger mig i kläderna. Gissa vad jag gjorde...javisst. Körde iväg på loppis. Vad annars? Hittade ett gäng fina ljusstakar i trä som just nu har blivit spraymålade vita. De står och torkar i garaget. Sen hittade jag små bamsefigurer och gamla Svarte Petter och Löjliga Familjen spel. Vi har spelat.
Ikväll kom så även Tjugondag Knut på besök. Ett par veckor tidigt. Men nu fick det räcka. Det enda lilla spår som finns kvar av julen är några polkagriskäppar. Tänk att vi inte åt upp alla. Men kvällen är ju inte slut förståss..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar