13 februari 2012

Mindfulness

Helgen tillbringade jag och liten hemma hos mamma i deras hus. Mamma undervisar (om man nu kallar det så) mindfulness i hennes arbete och hon hade en skiva som Elliot fick lyssna på och slappna av till. En fantastisk ide och han kunde verkligen ligga still och lyssna. Men så tänkte jag, i en familj som min, som är så medveten, så borde även jag meditera betydligt oftare.

Så jag letade upp en app. Alternativet var att lyssna till mammas inspelade stämma och det kändes sådär. 15 minuters guidad meditation på lunchen fick jag in. Otroligt skön känsla i kroppen och jag känner mig helt redo för eftermiddagen. Det här ska jag försöka fortsätta med minsann!
Gör som jag :)

3 kommentarer:

  1. Spooky. Jag skulle precis skriva ett inlägg i bloggen om att jag kört en kort stunds mindfulness.

    SvaraRadera