22 februari 2012

When times are changing

Jag har gått in i ett nytt skede i mitt liv. Uppenbarligen. Jag lämnade min fasta punkt och kastade mig ovetandes ut. Men jag hade tur. Jag landade i en varm, fin famn och fann kärleken igen.
Jag hittade kärleken i världens finaste tjej och blev precis som alla mina nära en smula förvånad.
Jaså en tjej? Du var ju nyss gift med en man?

Men kärlek är kärlek oavsett i vilken form den kommer. Jag blev kär i en människa.

Nytt skede. Ny identitet? Vem är jag nu? Samma som innan?
Precis exakt samma som innan är jag. Utan att behöva finna någon ny identitet och utan att placera mig själv i något fack. Jag har tagit mig igenom många tankar och funderingar och kommer fram till samma sak varje gång. Jag tänker inte göra det svårare än det är.

Jag är jag. Och jag är kär. Punkt.

5 kommentarer:

  1. Du glömde en sak kompis. Du är dessutom klok som en bok ;)

    SvaraRadera
  2. Vad fint skrivit Mia... Du har lyssnat på ditt hjärta och följt den rätta vägen, det borde vi alla göra:) Kram Petra

    SvaraRadera