28 februari 2012

The SCAR project

The SCAR project är en serie porträtt av unga tjejer som vunnit kampen mot bröstcancer. Jag fastnade i bildspelet och blev otroligt rörd. Jag är imponerad av deras styrka och mod att genomföra det här. Och jag blir stolt utan att ha nån aning om vilka dom är.
David Jay heter fotografen som fångat de vackra kvinnorna på det här råa men ärliga sättet. Titta igenom och glöm inte bort tjejer. Glöm aldrig bort att undersöka era bröst.

Skulle ni mot förmodan glömt hur man gör hittar ni information här




2 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder på livskraftiga kvinnor! Tack för att du delade länken, jag hade nog inte fått den här påminnelsen om livet annars. Lägger upp ett inlägg inne hos mig också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Livet rullar på och det är lätt att glömma i vardagen. Men verkligen livsviktigt. Dela så gärna!
    Kram!

    SvaraRadera