20 maj 2011

Semester!

Kampen om förskolan fortsätter och jag har fått mycket positiv feedback. Pedagogerna är tacksamma och den lokala morgontidningen nappade direkt. Men inte nöjer de sig med ett öppet brev inte. Nope, ett reportage om föräldrarnas kamp mot kommunens nedskärningar blir det. Jag tar tag i det när jag kommer hem. Då ska också namnlistan plockas ner. Hej och hå!
Rektorn blev däremot inte alls speciellt glad. Men det är ju bra tycker jag. Det betyder ju att hon reagerar och tar åt sig. Hon var dessutom snabb att slänga ut ett nyhetsbrev. Men inte ens lite nämnde hon uppsägningarna. Sanslöst. Det som inte syns finns inte eller?

Imorgon 08.30 pyser jag hörrni. Barcelona nu gäller det! Jag packar. Packar om. Provar och sållar bort. Nu kom den där resfebern igen. Måste sluta vara sån kontrollmänniska. Läget är ju under kontroll. Lugna ner sig genast!

Jag kommer inte att ha tillgång till någon dator så det blir inga nyheter här förrän tidigast torsdag nästa vecka. Men då hoppas jag att jag har många härliga äventyr att berätta om. Karl och liten kommer ha det finfint hemma. Sakna kommer jag. Hoppas inte allt för mycket bara.



Den lilla röda väskan där på bordet var den jag sydde i skinn. Kommer bättre bilder på det. Och ja Lisa, jag klippte i tyget. En användbar väska blev det. Den får hänga med.

Ta hand om er gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar