13 december 2011

Varannan vecka

...lever jag nu efter. Varannan vecka heltidsförälder. Varannan vecka - ja, låtsasförälder? Kommer nog ta ett tag att komma in i det där. Tre månader senare i den här skilsmässohärvan så börjar vi landa i en helt ny vardag. I tider som dessa, nalkande högtid och allt, får jag liksom ge gärnet den veckan jag har mitt barn. Den andra veckan bara flyter på.
Julrycket tar vi den här veckan. Vi bakar, pysslar och ska sätta in granen. Tar emot det där, den ska ju inte in förrän lille jul. Men julen är ju Elliots. Så jag sväljer och pyntar på.

Jag har dessutom fått njuta av förskolans luciatåg två gånger idag. Först en kall uteversion imorse och senare här nere på jobbet. Obeskrivlig lycka det där. Den lever jag på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar