23 januari 2012

Blod

En fin vän är sjuk. Vi är många som oroar oss men tänker att hon är stark. Det kommer gå väl.
Konstigt att det ska behöva gå dit hän innan man tar sig i kragen. Idag var jag på Blodcentralen och anmälde mig som blodgivare. Jag och ca 7% av Sveriges befolkning har blodgrupp 0- (negativ) vilket innebär att jag kan ge till alla men bara ta emot av 0-
Så nu hoppas jag innerligt att det är fler som tar sig i kragen. 30min 3 gånger om året är allt som krävs om man är kvinna. 4 gånger om man är man. Det har vi alla tid med. Tänk att det krävs så lite för att rädda liv.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag kunde. Maken har också varit och anmält sig. All eloge till er! Och tusen tankar till en fin vän. Idag fick vi ett besked som också oroar och ställer till det i huvudet. Så små vi är i allt det stora.
    Kram till dig och liten.

    SvaraRadera
  2. Ja jag pratade med henne nu ikväll. Finns inget rättvist överhuvudtaget med den här situationen. Kärlek och omtanke är allt vi kan ge.
    Ja och blod. Såklart!

    Kram tillbaka till er. Vi borde ses snart!

    SvaraRadera