5 januari 2012

Komplimang?

Med det nya året kommer alltid nån slags träningspanik. Så hej Friskis och Svettis. Jag har saknat er. Från hemmaträning med kettelbells (tack Olga Rönnberg) till egentid för träning. Skivstång/Intervall stod det i programmet. Klart tänkte jag. Tills jag kommit halvvägs in i passet. Då tänkte jag, vad i hela friden har jag gett mig in i?
Så här sitter jag, tre dagar senare, med inflammation i tricepssenans fäste mot armbågen. Från hej friskis till hej voltarenkur. Nåja. Efter vila i 4veckor är jag tillbaka.

Fick en något konstig kommentar av en patient på jobbet idag. Han 70+
Såhär löd konversationen:

-Hur lång är du flicka lilla?

-1,80

-Reslig kvinna. Samhället behöver fler som du.

Samhället behöver vaddå? Fler långa kvinnor? För att?
Knepig kommentar. Eller komplimang. Ja jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar