3 januari 2012

Nytt år

Nyårsafton blev en lugn tillställning. Jag hade ju liten och vi firade med min kära familj. Kvällen bjöd på en fantastisk tre rätters och väldigt många härliga skratt. Liten somnade vid åtta snåret och vid elva kände jag mig redo att köra hem. Lagom till tolvslaget vakande han till och vi tittade på raketerna genom våra takfönster. I sisodär tio minuter sen ville han sova igen.

Nyårsafton har aldrig lyckats imponera speciellt mycket på mig men trots det har det alltid varit fina middagar och uppsnofsat sällskap. Tänkte att det skulle kännas konstigt att sitta ensam och inte skåla in det nya året. Men vet ni. Det kändes befriande.
Jag låg i soffan i min finklänning och tittade ut genom fönstren. Tänkte att äntligen är 2011 över. Jag klarade mig igenom många motgångar och nu står jag här. Blickar ut över 2012 och vet att det kommer bli ett fint år. Ett år som blir vad jag gör det till. Och jag tänker göra det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar