3 november 2010

Energi

Vi träffades hemma hos igår Lina. Så skönt att få tanka lite energi. Men tiden är alltid för kort. Det känns inte som om vi hinner uppdatera och prata fördigt innan det är sent och alla behöver hem. Till min förvåning hade Emma kommit hit från Malmö. Fantastiskt!
Vänner, te, goda ostar och en skön soffa en vanlig tisdagkväll. Kan det bli bättre?

Titta så fint Lisas mage växer. I januari får vi se vem det är där inne.





När jag kom hem så fastnade jag och Kalle framför en amerikansk dokumentär från 2009 på SVT. Jag vet att jag har läst om japanska fiskare som slaktar 23.000 delfiner varje år, men att följa dokumentären var fängslande. Världen raserades ytterligare. Argumentet är skadedjursbekämpning, att människan har orsakat det minskade fiskbeståndet ses inte som troligt. Frustrerade och chockerande.

Se dokumentären på SVT play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar